Ivan Literák

Aktuality

Z připravovaného obsahu Živy 5/2017:

Nová Živa bude opětovně obsahem monotematická a rozsahem výrazně rozšířená, v letošním roce zaměřená na mikroskopické houby. V čísle můžete najít mimo jiné články Původ hub od Ondřeje Koukola, Evoluce genomu hub v závislosti na jejich ekologii od Terezy Veselské, Život na hraně: extremofilní houby od Františka Sklenáře, Mykobiota podzemních prostor a Půdní houby od Aleny Novákové, Endofyty – všudypřítomní kolonizátoři rostlinných pletiv od Ondřeje Koukola a Zuzany Haňáčkové, dále např. články Symbióza, kam se podíváš – O arbuskulárně mykorhizních houbách a soužití s rostlinami od Terezy Konvalinkové, Houbové choroby asimilačních orgánů jehličnanů v ČR od Dagmar Palovčíkové, Entomopatogenní houby – nerovný souboj od Aleny Kubátové, Neviditelná tajemství domácích mazlíčků aneb Houbová onemocnění kůže přenášená zvířaty od Adély Čmokové, ale také Mikrosporidie: houby, co nevypadají jako houby, aneb Sestry říše Fungi? od Jiřího Vávry a mnohá další témata. Nejen středoškolští pegagogové a studenti mohou využít článek z rubriky K výuce tentokrát na téma Fascinující houby – jak o nich učit a kde je najít od Barbory Koudelkové a Ondřeje Koukola.

Cena ročního předplatného je 294 Kč za šest čísel Živy (tedy 49 Kč za jedno číslo). Dvouleté předplatné stojí 568 Kč. Zjistěte, jak si předplatit časopis Živa.

Časopis Živa je populárně vědecký časopis přinášející příspěvky z biologických oborů. V roce 2003 oslavila Živa dvě významná jubilea – 150. výročí od svého založení Janem E. Purkyněm a 50 let nepřetržitého současného vydávání.