Česká flóra: projekt České botanické společnosti na portále iNaturalist

Česká botanická společnost (ČBS) vytvořila na podzim 2023 projekt Česká flóra, který má propojit amatérské a profesionální botaniky, studenty a přírodovědné nadšence do jedné on-line komunity, jež bude sdílet pozorování planých a zplanělých rostlin na území České republiky, vzájemně si pomáhat při určování a revizích a sdílet standardy kvalitního záznamu nálezových údajů. Tato komunita by měla rozvíjet a kultivovat zájem veřejnosti o floristický výzkum a přitahovat k dané aktivitě nové zájemce nejen z řad mládeže, včetně členů ČBS. Projekt může sloužit i v rámci výuky, kdy se žáci a studenti mohou naučit zacházet s aplikací a společně nahrávat jednotlivá pozorování, případně si prohlížet kvalitní záznamy, a studovat tak vybrané skupiny rostlin.

Internetové odkazy

Mezinárodní sociální síť, určovací platforma a aplikace iNaturalist www.inaturalist.org

Mezinárodní databáze Global Biodiversity Information Facility (GBIF) www.gbif.org

Databáze české flóry a vegetace Pladias https://pladias.cz/

Obrazové přílohy

Archiv článků pro pedagogy a studenty

Aktuality Navštivte nás na Instagramu Navštivte nás na Facebooku

Srdečně vás zveme na výstavu Radky Boškové: Ryby ve vědecké ilustraci. Po celý květen 2024 v 1. patře knihkupectví Academia, Václavské nám. 34, Praha 1.

Cena ročního předplatného
od čísla 1/2019 je 354 Kč
za šest čísel Živy (tedy 59 Kč za jedno číslo).
Dvouleté předplatné je zrušeno.
Zjistěte, jak si předplatit časopis Živa.

Časopis Živa je populárně vědecký časopis přinášející příspěvky z biologických oborů a zvláštní rubriku věnovanou výuce biologie se zaměřením na nejnovější poznatky.
Navazuje na odkaz svého zakladatele Jana Evangelisty Purkyně. Poslední řada vychází nepřetržitě od roku 1953.