Moderní metody sekvenování DNA

Citovaná a použitá literatura:
HEATHER, James M.; CHAIN, Benjamin. The sequence of sequencers: The history of sequencing DNA. Genomics, 2016, 107.1: 1-8.
GOODWIN, Sara; MCPHERSON, John D.; MCCOMBIE, W. Richard. Coming of age: ten years of next-generation sequencing technologies. Nature Reviews Genetics, 2016, 17.6: 333-351.

Webové adresy názorných animací detailně zobrazující sekvenční metody druhé generace jsou uvedeny níže pod obrazovou galerií.

Obrazové přílohy

Odkazy

Webové adresy názorných animací detailně zobrazující sekvenční metody druhé generace:

Illumina

454

IonTorrent

Pacific Bioscience

Nanopore

Archiv článků pro pedagogy a studenty

Aktuality Navštivte nás na Facebooku

Víte, kde můžete v České republice spatřit nejvíce druhů kosmanovitých opic na jednom místě? A tušíte, čím jsou tito primáti zvláštní? Na sbírku čítající celkem třináct druhů se můžete zajet podívat do zoologické zahrady v centru města Jihlavy. Kosmanovité opičky jsou jinak přezdívané drápkaté, byť vlastně ve skutečnosti drápky nemají. "Drápek má na rozdíl od nehtu uvnitř cévku. Kosmani však mají stejně jako většina primátů nehty, ale ty jejich jsou uzpůsobené do tvaru drápků, aby mohli snáze šplhat po stromech," vysvětluje Ing. Jan Vašák, ředitel Zoologické zahrady Jihlava, která se kromě primátů specializuje také na chov kočkovitých šelem a plazů.

V chladném zimně jarním počasí se můžete zahřát v jednom ze sedmi vyhřívaných pavilonů a roztomilé kosmanovité opičky sledovat při jejich hrátkách ve větvích stromů.

www.zoojihlava.cz

Cena ročního předplatného
od čísla 1/2019 je 354 Kč
za šest čísel Živy (tedy 59 Kč za jedno číslo).
Dvouleté předplatné je zrušeno.
Zjistěte, jak si předplatit časopis Živa.

Časopis Živa je populárně vědecký časopis přinášející příspěvky z biologických oborů a zvláštní rubriku věnovanou výuce biologie se zaměřením na nejnovější poznatky.
Navazuje na odkaz svého zakladatele Jana Evangelisty Purkyně. Poslední řada vychází nepřetržitě od roku 1953.