Moderní metody sekvenování DNA

Citovaná a použitá literatura:
HEATHER, James M.; CHAIN, Benjamin. The sequence of sequencers: The history of sequencing DNA. Genomics, 2016, 107.1: 1-8.
GOODWIN, Sara; MCPHERSON, John D.; MCCOMBIE, W. Richard. Coming of age: ten years of next-generation sequencing technologies. Nature Reviews Genetics, 2016, 17.6: 333-351.

Webové adresy názorných animací detailně zobrazující sekvenční metody druhé generace jsou uvedeny níže pod obrazovou galerií.

Obrazové přílohy

Odkazy

Webové adresy názorných animací detailně zobrazující sekvenční metody druhé generace:

Illumina

454

IonTorrent

Pacific Bioscience

Nanopore

Archiv článků pro pedagogy a studenty

Aktuality

Najdi pijáka je název projektu pro mapování šíření pijáka lužního s cílem zapojit do pátrání po tomto klíštěti v ČR v maximální míře veřejnost. Dnešní dynamická doba s sebou nese i rychlé změny v rozšíření infekčních nemocí a jedním z významných úkolů tohoto výzkumu je sledovat nová a šířících se onemocnění působená parazity jak u zvířat, tak i u člověka.

• Piják lužní je v Evropě přenašečem závažného onemocnění psů – psí babeziózy. Výskyt babeziózy logicky kopíruje rozšíření jejího přenašeče a znalost o výskytu pijáka je tak na regionální úrovni klíčová jak pro majitele psů, tak pro veterinární lékaře.
  • Piják lužní se v posledním desetiletí v Evropě rychle šíří, nicméně data o rozšiřování areálu výskytu v České republice chybí!

Více na najdipijaka.cz

Cena ročního předplatného je 294 Kč za šest čísel Živy (tedy 49 Kč za jedno číslo). Dvouleté předplatné stojí 568 Kč. Zjistěte, jak si předplatit časopis Živa.

Časopis Živa je populárně vědecký časopis přinášející příspěvky z biologických oborů. V roce 2003 oslavila Živa dvě významná jubilea – 150. výročí od svého založení Janem E. Purkyněm a 50 let nepřetržitého současného vydávání.