Poznámky k evoluci čtyřnožců

Článek stručně shrnuje velmi zajímavou a spletitou evoluci čtyřnožců (Tetrapoda), o které jsme v posledních letech díky novým objevům a výzkumu získali řadu nových poznatků. Je vhodný také jako studijní materiál (nejen) pro učitele gymnázií a dalších středních škol, kteří by rádi zapojili téma do vlastní výuky biologie.

Seznam použité a doporučené literatury k tématu článku je uveden v příloze níže, stejně jako výukové materiály pro praktické cvičení.

This article concisely summarizes the in­teresting and complicated evolution of tetrapods (Tetrapoda), which has been further clari­fied by some new discoveries and research in the past few years. It also provides a suitable study material (not only) for grammar school and other high school teachers, who would like to teach this topic in their biology classes.

Materiály k výuce

Obrazové přílohy

Archiv článků pro pedagogy a studenty

Aktuality

Redakce a redakční rada časopisu Živa zvou na výstavu Fauna České republiky na plakátech. llustrace Jana Sováka k připravované knize Atlas fauny České republiky (Academia 2017). Galerie a literární kavárna Academia, nám. Svobody 13, Brno, 3. až 30. června 2017

Cena ročního předplatného je 294 Kč za šest čísel Živy (tedy 49 Kč za jedno číslo). Dvouleté předplatné stojí 568 Kč. Zjistěte, jak si předplatit časopis Živa.

Časopis Živa je populárně vědecký časopis přinášející příspěvky z biologických oborů. V roce 2003 oslavila Živa dvě významná jubilea – 150. výročí od svého založení Janem E. Purkyněm a 50 let nepřetržitého současného vydávání.