Studoval na Přírodovědecké fakultě UK v Praze. Je kurátorem herpetologické sbírky zoologického oddělení Národního muzea v Praze. S PřF UK externě spolupracuje. Specializuje se na systematiku, taxonomii a biogeografii obojživelníků a plazů střední Evropy, Blízkého východu a Amazonie. Absolvoval studijní pobyty v Bolívii, Izraeli, Peru a na Tchaj-wanu. Výzkumné cesty směřoval do Ázerbájdžánu, Brazílie, Bulharska, Egypta, Jordánska, Kypru, Libanonu, Paraguaye, Řecka, Sýrie, Turecka, Uzbekistánu, Vietnamu a opakovaně do Peru a Bolívie. Je členem České zoologické společnosti, Evropské herpetologické společnosti (SEH), Německé společnosti pro herpetologii a teraristiku (DGHT), Rakouské herpetologické společnosti (ÖGH), České herpetologické společnosti a Vědecké rady Národního muzea. Publikuje v odborných i populárně-vědeckých časopisech. Fotografuje a příležitostně se věnuje zoologické ilustraci. V Nakladatelství Academia mu vyšla kniha Procházka amazonským pralesem (2009). V Národním muzeu měl výstavy Kresby Jiřího Moravce (1997), Na prahu Syrské pouště (2001) a Procházka amazonským pralesem (2005). Podílel se na ilustrování encyklopedie Svět zvířat (Albatros) nebo příruček Handbuch der Reptilien und Amphibiem Europas (Aula-Verlag).

Články v Živě