Vernisáže

2011 Milan Štech, Jana Jersáková, Jakub Těšitel, Tamara Malinová: Parazitické rostliny

2010 Petr Jan Juračka: SEM! Crustaceana; Lubomír Hrouda: Trávy a traviny

2009 Jan Jeník: Botanik v tropickém lese; Jan Dungel: Ilustrace; Mezinárodní výstava fotografií (kolektiv autorů): Masožravé rostliny a jejich biotopy

2008 Dan Bárta: Vážky; Josef Rusek: Kvetoucí hory

2007 Dana Turoňová, Zdenka Podhajská, Jan Čeřovský: Botanicky významná území České republiky; Martin Kuthan: Na hranici mezokosmu

2006 Alena Pazderová; František Gregor: Ilustrace

2005 Karel Šťastný, Vladimír Bejček, Bohumil Pražan; Zdeněk Doležal

2004 Jan Hodač; Petr Znachor

2003 Rudolf Hrabák; František Severa

2002 František Weyda; Jan Ševčík

2001 Vlasta Matoušová; Karel Gregor; Vladimír Renčín

2000 Josef Reischig; Petr Áč; Magdalena Chumchalová; Jiří Havel

1999 Jaroslav Klápště

Aktuality

Z připravovaného obsahu Živy 4/2017:

V nové Živě můžete mimo jiné najít články Proč je zvonovec liliolistý chráněný soustavou Natura 2000? od Romany Prausová a Lucie Marečková, Cytokininy – regulátory růstu rostlin, které dokážou mnohem více než jen regulovat dělení buněk od Karla Doležala a Miroslava Strnada, dále téma Invazní a nepůvodní druhy komárů aneb Máme se u nás bát exotických nákaz? od Ivo Rudolfa a Oldřicha Šebesty nebo článek Pozoruhodný jelen bělohubý a jeho chov v ústecké zoo od Pavla Krále a Jana Robovského. Nejen středoškolští pegagogové a studenti mohou využít články z rubriky K výuce zeměřené tentokrát na Hmotnostní spektrometrii: slibný nástroj k druhové identifikaci organismů od Víta Dvořáka a Jak laboratorní metody pomáhají v pátrání po původcích nemocí: Vybrané metody diagnostiky infekčních onemocnění od Evy Nohýnkové, ale jistě nepřehlédnou ani příspěvek Zoologické preparáty pro výuku přírodovědy, přírodopisu a biologie 1. Tekutinové preparáty od Jana Frišhonse, Jana Krajsy a Tomáše Kočího.

Cena ročního předplatného je 294 Kč za šest čísel Živy (tedy 49 Kč za jedno číslo). Dvouleté předplatné stojí 568 Kč. Zjistěte, jak si předplatit časopis Živa.

Časopis Živa je populárně vědecký časopis přinášející příspěvky z biologických oborů. V roce 2003 oslavila Živa dvě významná jubilea – 150. výročí od svého založení Janem E. Purkyněm a 50 let nepřetržitého současného vydávání.