Vernisáže

2011 Milan Štech, Jana Jersáková, Jakub Těšitel, Tamara Malinová: Parazitické rostliny

2010 Petr Jan Juračka: SEM! Crustaceana; Lubomír Hrouda: Trávy a traviny

2009 Jan Jeník: Botanik v tropickém lese; Jan Dungel: Ilustrace; Mezinárodní výstava fotografií (kolektiv autorů): Masožravé rostliny a jejich biotopy

2008 Dan Bárta: Vážky; Josef Rusek: Kvetoucí hory

2007 Dana Turoňová, Zdenka Podhajská, Jan Čeřovský: Botanicky významná území České republiky; Martin Kuthan: Na hranici mezokosmu

2006 Alena Pazderová; František Gregor: Ilustrace

2005 Karel Šťastný, Vladimír Bejček, Bohumil Pražan; Zdeněk Doležal

2004 Jan Hodač; Petr Znachor

2003 Rudolf Hrabák; František Severa

2002 František Weyda; Jan Ševčík

2001 Vlasta Matoušová; Karel Gregor; Vladimír Renčín

2000 Josef Reischig; Petr Áč; Magdalena Chumchalová; Jiří Havel

1999 Jaroslav Klápště

Aktuality

Z připravovaného obsahu Živy 5/2017:

Nová Živa bude opětovně obsahem monotematická a rozsahem výrazně rozšířená, v letošním roce zaměřená na mikroskopické houby. V čísle můžete najít mimo jiné články Původ hub od Ondřeje Koukola, Evoluce genomu hub v závislosti na jejich ekologii od Terezy Veselské, Život na hraně: extremofilní houby od Františka Sklenáře, Mykobiota podzemních prostor a Půdní houby od Aleny Novákové, Endofyty – všudypřítomní kolonizátoři rostlinných pletiv od Ondřeje Koukola a Zuzany Haňáčkové, dále např. články Symbióza, kam se podíváš – O arbuskulárně mykorhizních houbách a soužití s rostlinami od Terezy Konvalinkové, Houbové choroby asimilačních orgánů jehličnanů v ČR od Dagmar Palovčíkové, Entomopatogenní houby – nerovný souboj od Aleny Kubátové, Neviditelná tajemství domácích mazlíčků aneb Houbová onemocnění kůže přenášená zvířaty od Adély Čmokové, ale také Mikrosporidie: houby, co nevypadají jako houby, aneb Sestry říše Fungi? od Jiřího Vávry a mnohá další témata. Nejen středoškolští pegagogové a studenti mohou využít článek z rubriky K výuce tentokrát na téma Fascinující houby – jak o nich učit a kde je najít od Barbory Koudelkové a Ondřeje Koukola.

Cena ročního předplatného je 294 Kč za šest čísel Živy (tedy 49 Kč za jedno číslo). Dvouleté předplatné stojí 568 Kč. Zjistěte, jak si předplatit časopis Živa.

Časopis Živa je populárně vědecký časopis přinášející příspěvky z biologických oborů. V roce 2003 oslavila Živa dvě významná jubilea – 150. výročí od svého založení Janem E. Purkyněm a 50 let nepřetržitého současného vydávání.