Poznámky k evoluci čtyřnožců

Článek stručně shrnuje velmi zajímavou a spletitou evoluci čtyřnožců (Tetrapoda), o které jsme v posledních letech díky novým objevům a výzkumu získali řadu nových poznatků. Je vhodný také jako studijní materiál (nejen) pro učitele gymnázií a dalších středních škol, kteří by rádi zapojili téma do vlastní výuky biologie.

Seznam použité a doporučené literatury k tématu článku je uveden v příloze níže, stejně jako výukové materiály pro praktické cvičení.

This article concisely summarizes the in­teresting and complicated evolution of tetrapods (Tetrapoda), which has been further clari­fied by some new discoveries and research in the past few years. It also provides a suitable study material (not only) for grammar school and other high school teachers, who would like to teach this topic in their biology classes.

Materiály k výuce

Obrazové přílohy

Archiv článků pro pedagogy a studenty

Aktuality Navštivte nás na Instagramu Navštivte nás na Facebooku

Ve dnech 30. května - 1. června můžete opět zdarma navštívit Veletrh vědy na výstavišti PVA EXPO PRAHA, kde uvidíte více než stovku expozic pracovišť Akademie věd ČR, univerzit, inovativních firem, neziskových organizací a mnoha dalších institucí. Stejně jako v loňském roce můžete i letos na Veletrhu vědy navštívit stánek časopisu Živa.

Cena ročního předplatného
od čísla 1/2019 je 354 Kč
za šest čísel Živy (tedy 59 Kč za jedno číslo).
Dvouleté předplatné je zrušeno.
Zjistěte, jak si předplatit časopis Živa.

Časopis Živa je populárně vědecký časopis přinášející příspěvky z biologických oborů a zvláštní rubriku věnovanou výuce biologie se zaměřením na nejnovější poznatky.
Navazuje na odkaz svého zakladatele Jana Evangelisty Purkyně. Poslední řada vychází nepřetržitě od roku 1953.