Vznik a vývoj člověka

Článek se pokouší vybrat a shrnout klíčové poznatky z oborů paleoantropologie a evoluční antropologie, které jsou relevantní pro gymnaziální výuku tématu vznik a vývoj člověka. Odrazovým můstkem textu je otázka místa člověka v přírodě, na kterou logicky naváže otázka po našem (evolučním) původu.

Pracovní listy k výuce a seznam použité a doporučené literatury jsou uvedeny v pdf přílohách níže.

This article is an attempt to select and summarize crucial information on paleoanthropology and evolutionary anthropology that is relevant for teaching the topic of human origins and evolution at high schools. We start with the question of humans' place in nature and then proceed with the question of human origins and evolution.

Materiály k výuce

Obrazové přílohy

Archiv článků pro pedagogy a studenty

Aktuality Navštivte nás na Instagramu Navštivte nás na Facebooku

Ve dnech 30. května - 1. června můžete opět zdarma navštívit Veletrh vědy na výstavišti PVA EXPO PRAHA, kde uvidíte více než stovku expozic pracovišť Akademie věd ČR, univerzit, inovativních firem, neziskových organizací a mnoha dalších institucí. Stejně jako v loňském roce můžete i letos na Veletrhu vědy navštívit stánek časopisu Živa.

Cena ročního předplatného
od čísla 1/2019 je 354 Kč
za šest čísel Živy (tedy 59 Kč za jedno číslo).
Dvouleté předplatné je zrušeno.
Zjistěte, jak si předplatit časopis Živa.

Časopis Živa je populárně vědecký časopis přinášející příspěvky z biologických oborů a zvláštní rubriku věnovanou výuce biologie se zaměřením na nejnovější poznatky.
Navazuje na odkaz svého zakladatele Jana Evangelisty Purkyně. Poslední řada vychází nepřetržitě od roku 1953.